Mina memoarer

eller bara en jävla dagbok

sen en tid tillbaka har jag varit tom, försökt att göra allt på samma gång

Kategori: Allmänt

Det är en hel del som snurrar runt i skallen just nu. Jag ska flytta inom en alldeles för snar framtid (läs; imorgon), jag fortsätter jobba på i ett rasande tempo (dock på världens bästa sommarjobb, så egentligen så klagar jag inte) och jag börjar fundera skarpt på livets skeenden och händelser - vad som är bäst för mig och vad som jag verkligen VILL göra med mitt liv. Vad vill jag just nu, och hur kan jag nå det från där jag är? Dels så snurrar det för att jag inte alls riktigt vet vad jag vill göra just nu i mitt liv. På det stora hela så vet jag att jag vill bli skådespelare och förändra världen - men hur går jag tillväga med det just nu? Och vad händer med det liv som är just nu, för det är ju ändå trots allt NU som jag lever. Inte imorgon eller igår, utan här och nu - idag. No other road, no other way. No day but today.

Det här kanske är krångligt för dig som läser att förstå, och ja, det är väl lite så som det ser ut i mitt huvud just nu också. Krånligt. Som en pjäs som är alldeles för invecklad, med för många sidospår som aldrig riktigt klarnas upp.

Det här låter ju som om jag är jättedeprimerad eller så, men det är jag verkligen inte! Snarare tvärtom, väldigt positiv. Positiv till vad som ska komma, vem jag kommer möta och vart livet tar mig senare idag. Det är lätt att glömma att det trots allt är idag vi lever, och att vi lever vårt helt egna liv. Ingen annans liv. Ingen kan leva ditt liv, såsom du vill ha det. Du måste ta för dig och glänsa, som solen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: